четвъртък, 27 декември 2007 г.

Търговия на дребно - реферат

Р Е Ф Е Р А Т




тема:“Търговия на дребно”




ТЪРГОВИЯ НА ДРЕБНО
Маркетинговите методи, който удовлетворяват потребителите, служат като ръководна философия за търговците на дребно. Търговците на дребно са важна връзка в маркетинговия канал, тъй като те са едновременно маркетолози и потребители за производителите и ангросистите. Те извършват много маркетингови дейности - покупка, продажба, окачествяване, поемане на риск и разработка на информация за потребителските желания. От всички маркетолози търговците на дребно са най-видимите за крайните потребители. Те са в стратегическо положение да получават обратна връзка от потребителите и да предадат идеите до производителите и посредниците в маркетинговия канал. Търговията на дребно е изключително динамична област на маркетинга.
СЪЩНОСТ НА ТЪРГОВИЯТА НА ДРЕБНО.Търговията на дребно включва всички сделки , при който купувачът възнамерява да консумира продукти чрез лична, семейна или домакинска употреба. Купувачите в тези сделки са крайни потребители. Търговецът на дребно е организация, в която повечето от нейните продажби на дребно са насочени към потребителите. Въпреки че повечето продажби на дребно са към потребителите, някои сделки се осъществяват и с други организации. Дейностите на тъговията на дребно обикновенно стават в магазина или в сервизна институция, чрез телефонни продажби, машинни автомати за продажба и чрез каталожна търговия, което дава възможност обмените на дребно да стават и извън магазините. Чрез предоставянето на асортименти от продукти, които отговарят на потребителските искания, търговците на дребно създават полезност за място, време и притежаване на продуктите. Те вземат продуктите от ангросистите и от производителите, като ги доставят на място, достъпно за потребителите.
ОСНОВНИ ВИДОВЕ МАГАЗИНИ ЗА ТЪРГОВИЯ НА ДРЕБНО. Магазините за търговия на дребно се опитват да предоставят продуктови миксове, които да отговарят на пазарните преференции на клиентите. Тези фактори са важни при класификацията на различните видове магазини. Има обаче голямо разнообразие сред магазините от даден вид.Универсални магазини.Те са големи организации са търговия на дребно, които наемат най-малко 25 души и се характеризират с широки продуктови миксове. За улесняване на маркетинговите усилия и вътрешното управление в тези магазини се организират свързани продуктови линии в отделни департаменти, например домашни потреби, козметика,дрехи,мебели, уреди. Всеки департамент функционира като самостоятелен бизнес и клиентите на отделните департаменти са доста автономни. Техният общ продукт включва кредит, доставка, персонална помощ, връщане на закупена стока и приятна атмосфера. Магазини за масови стоки.В тези магазини се предлагат по-малко потребителски услуги отколкото в универсалните магазини, но са известни с ниските си цени, висок оборот и голям обем на продажби. Обикновенно те имат по-широки, но понякога и по-плитък продуктов микс от универсалните магазини. Те са по-малко склонни от универсалните магазини да поръчват отново продадените вече размери и стилове. Операциите за продажба на масови стоки се характеризират с един магазин, при ниски цени, самообслужване, централни каси и многобройни покупки.С техните относително ниски операционни разходи търговците на дребно на масови стоки проектират имиджа на ефективност и икономичност. Тези операции включват магазини за продажби на стоки с намалени цени, супермаркети, супермагазини, клубове в складове, изложбени зали в складове и каталожни зали.
Дисконтните магазини са за продажба на стоки с намалени цени на самообслужване , за широк кръг от стоки , които редовно предлагат стоки с маркови имена на ниски цени. Те приемат по-ниски маржини от стандартните търговци на дребно в замяна на висок обем на продажбите . за да имат висок оборот, те имат широк, по-внимателно избран асортимент от продукти. Общо казано, много от по-известните дисконтни къщи приемат характеристиките на универсалните магазини.
Супермаркети са големи магазини на самообслужване, които предлагат пълни линии за хранителни продукти, както и нехранителни продукти. Един супермаркет има минимална годишна продажба от 2млн.долара съгласно Маркетинговия хранителен институт. Супермаркетите се организират в департаменти за максимална ефективност в съхраняването и предлагането на продукти с централна каса. Те имат по-ниски цени от малките бакалии.
Супермагазини са огромни пунктове за продажба на дребно, предлагащи не само всички видове хранителни и нехранителни продукти, които обикновенно се намират в супермаркетите, но и по-вече видове ежедневно търсени и купувани стоки. В допълнение на пълната хранителна линия супермагазините в САЩ предлагат такива продуктови линии като домашни потреби, железария, малки електроуреди, дрехи, гуми и др.Супермагазините комбинират черти на дисконтните къщи и супермаркетите. За да се намалят разходите за обслужване и съхраняване те използват съвременна операционна техника и често високи, виждащи се рафтове за показ на целия асортимент продукти.
Центрове за подобряване на дома представляват комбинация от традиционните магазини за железария и от склад за дървен материал. Те предлагат услуги и ресурси да помогнат на тези, които желаят сами да си ремонтират и редекорират дома . Те предлагат и продукти като дървен материал, боя , железария, електрически стоки, тапети и др.. Стоките в много от тези магазини са подредени като в склад.
Хипермаркети комбинират супермаркети и дисконтен магазин на едно място. Те заемат средно 225000 фута и предлагат от 45000 до 60000 вида продукти на ниски цени.
Складова търговия на едро-клуб извършват едромащабни операции само за членове, които комбинират чертите на търговия на едро и дисконтната търговия на дребно. Малките собственици поглъщат около 60% от типичните продажби на клуба на търговия на дребно. Така че складовата търговия на едро-клуб може да се разглежда като ангросист .
Изложбена стая в склад е институция на търговия на дребно
Каталожната стая в склад излага се по един екземпляр от всяка стока, а останалата стока се държи в запас извън обсега на купувача. Чрез каталог, който се получава по пощата или е на разположение на посетителите в магазина , купувачът може да поръча стока по телефона или лично в магазина. Те рекламират и предлагат установени търговски марки и модели ,чиято цена не се намалява.

Специализирани магазини. За разлика от универсалните магазини и търговците на дребно на масови стоки, които предлагат широк продуктов микс, специализираните търговци на дребно подчертават теснотата и дълбочината на своите продуктови линии. Въпреки популярността си специализираните търговци на дребно не продават специализирани стоки. Вместо това тези търговци на дребно предлагат значителен асортимент в няколко продуктови линии. Тук се разглеждат два вида специализирани магазини:Традиционни специализирани търговци на дребно. Те са магазини, които предлагат тесен продуктов микс с дълбоки продуктови линии. Понякога се наричат търговци на дребно с ограничена линия. Ако те предлагат необикновенна дълбочина в една основна продуктова категория, считат се за търговци на дребно в една продуктова линия.Търговци на дребно по по-ниски цени. Търговците с отбив от цената са магазини, които купуват върнатите, свръхпроизведените, второкачествените стоки, извънсезонните стоки на цени, по-ниски от цените на едро за продажба на потребителите с голямо намаление.
ИЗВЪНМАГАЗИННА ТЪРГОВИЯ НА ДРЕБНО И ДИРЕКТЕН МАРКЕТИНГ.
Извънмагазинната търговия на дребно е продажбата на стоки или услуги извън границите на институцията на търговията на дребно.Тази форма на търговия на дребно увеличава своето значение и вкючва освен лични методи на продажба- продажба по домовете и по телефона, нелични методи за продажба- продаване чрез автомати или по пощата, които включват и каталожните продажби. Директен маркетинг -използването на персонална медия за представяне на продуктите на потребителите, които след това купуват продуктите чрез пощата и по телефон.Продажби по домовете.Това е продажба чрез личен контакт с потребителите в техните домове. Обикновенно продажбите по домовете разчитат на случайния подход от врата на врата. Сега някои компании използват по-ефективен подход.перспективите за първи път се получават по телефона или по пощата или се забелязват в шопинг центровете . Тези пъроначални контакти са ограничени до кратко запознанство и опрделянето на среща. След това продавачите отиват в дома на потребителя и представят стоката. Някои големи търговци на дребно предлагат по домовете декориращи услуги.
Телемаркетинг.Все повече организации използват телефона, за да увеличат активността на традиционните маркетингови методи. Телемаркетингът е телефонна продажба на дребно, която е директно продаване на стоки и услуги по телехона, основаващо се или на избиране на телефонен номер или по предваретелно определен списък от перспективи клиенти. Телемаркетингът може да генерира високи продажби, да подобри потребителското обслужване, да ускори събирането на пресрочни сметки, да събере фондове за непечеливши групи и за пазарна информация.
Продажби чрез автомат. Тези продажби са едни от най-безличните форми на търговия на дребно. Малките, стандартизираните и постоянно купуваните продукти могат да се продават чрез автомати, защото потребителите обикновенно ги купуват от най-близкото място. Автоматите на места с голямо движение дават ефективни и постоянни услуги на потребителите.
Търговия на дребно по пощата.Тя е форма на продаване по описание, тъй като купувачите обикновенно не виждат продукта, докато не го получат по пощата. Продавачите се свързват с купувачите чрез директна поща, чрез каталози, радио, телевизия, вестници и списания.
СТРАТЕГИЧНИ ВЪПРОСИ В ТЪРГОВИЯТА НА ДРЕБНО.Местоположение.Най-малко подвижният от стратигичните въпроси, е един от най-важните, защото мястото определя географски ограничената търговска област, от която магазинът трябва да привлече своите потребители. Продуктов асортимент.Продуктовите асортименти, които търтовците на дребно предлагат се зарличават значително в дълбочина и ширина. Целта е свързана с това, колко добре един асортимент задаволява потребителите и в същото време съдейства на целите на тълговеца на дребно. Статусът определя по ранг и относителна важност всеки продукт в асортимента. Един асортимент е пълен, когато включва необходимите продукти, задоволяващи клиента на магазина, а непълен, когато липсва някой продукт. Асортиментът на удобни храни трябва да включва мляко, защото повечето потребители очакват да могат да купят мляко,когато купуват други хранителни стоки.Позициониране на търговците на дребно.Включва идентифицирането на незапазена и необслужвана пазарна ниша или сегмент и обслужването му чрез статегия, която опличава търговецът на дребно от другите търговци в умувете на хората в този сегмент.Атмосфера.Тя често се използва за позициониране на магазина. Описва физическите елементи на дизайна на магазина, които привличат потребителските емоции и ги насърчават да купят.Имидж.Функционална и психологична картина в ума на потребителя, която е приемлив за неговият целеви пазар. Имиджът силно зависи от атмосферата, но също е свързан и със своята репутация на интегритет, с броя и разнообразието на предлаганите услуги, с разположението, стоковите асортименти, ценовата политика, промоционната дейност и с включването в общинските проблеми.Разширяване на асортимента.Той е добавяне на несвързани продукти и продуктови линии, особенно бързо продаваеми неща, които могат да се продават в обем към съществуващият продуктов микс.
Колелото на търговията на дребно.С появата на нови видове търговци на дребно те се мъчат да допълнят нишите в динамичната околна среда на търговията на дребно. Една хипотеза за еволюцията и развитието на нови видове магазини на търговия на дребно е колелото на търговията на дребно, в която се твърди, че новите търговци на дребно често влизат в пазара с ниски цени, маржини и статус. Ниските цени на новите търговци на дребно са обикновенно резултат от иновационни процедури, намаляващи разходите и те скоро привличат имитатори. Постепенно тези търговци на дребно се мъчат да разширят своята потребителска база и да увеличат продажбите, в резултат на което техните операции и институции стават по-сложни и скъпи. Те могат да се преместят в по-желани места, започват да предлагат по-висококачествени стоки и услуги на клиентите. Евентуално те се появяват на високия край на скалата на цените, на разходите и услугите, като се конкурират с новите дисконтни търговци на дребно, следвайки същия еволюционен процес.
Използвана литература: “Маркетинг: концепции и стратегии” - У. Прайд, О. Феръл

1 коментар:

Радомир Эра каза...

Якщо у вас були фінансові проблеми, то вам пора посміхнутися. Вам потрібно лише зв’язатися з містером Бенджаміном із сумою, яку ви хочете позичити, і терміном платежу, який вам підходить, і ви отримаєте кредит протягом трьох робочих днів. Я просто в шостий раз виграв позику в 700 тисяч доларів на термін 180 місяців з можливістю виплати до закінчення терміну придатності. Містер Бенджамін допомагає мені з позикою. Зв’яжіться з ним, і ви побачите, що він дуже чесна людина з хорошим серцем. Його електронний лист lfdsloans@outlook.com, а його номер телефону WhatApp: + 1-989-394- 3740